Pothuajse kushdo që përdor internetin e ka përjetuar atë moment alarmues kur shfaqet një dritare që pretendon se pajisja juaj ka një virus, duke ju inkurajuar të klikoni për mbështetje teknike ose të shkarkoni softuer sigurie. Është një mashtrim i zakonshëm online dhe një mashtrim që Google synon ta luftojë më agresivisht duke përdorur inteligjencën artificiale.
Google thotë se tani po përdor një version të modelit të saj Gemini AI që funksionon në pajisjet e përdoruesve për të zbuluar dhe paralajmëruar përdoruesit për këto të ashtuquajtura mashtrime të “mbështetjes teknike”.
Është vetëm një nga disa mënyra se si Google po përdor përparimet në inteligjencën artificiale për të mbrojtur më mirë përdoruesit nga mashtrimet në Chrome, Search dhe sistemin e saj operativ Android.
Njoftimi vjen në një kohë kur inteligjenca artificiale u ka mundësuar aktorëve të këqij të krijojnë më lehtë sasi të mëdha përmbajtjeje bindëse dhe të rreme – duke ulur në mënyrë efektive pengesën për kryerjen e mashtrimeve që mund të përdoren për të vjedhur paratë ose informacionin personal të viktimave. Konsumatorët në mbarë botën humbën më shumë se 1 trilion dollarë nga mashtrimet vitin e kaluar, sipas grupit lobues Global Anti-Scam Alliance. Pra, Google dhe organizata të tjera po përdorin gjithnjë e më shumë inteligjencën artificiale për të luftuar mashtruesit.
Phiroze Parakh, drejtor i lartë i inxhinierisë për Google Search, tha se luftimi i mashtruesve “ka qenë gjithmonë një lojë evolucioni”, ku aktorët e këqij mësojnë dhe evoluojnë ndërsa kompanitë e teknologjisë vendosin mbrojtje të reja.
Google ka përdorur gjithashtu inteligjencën artificiale për të zbuluar rezultatet mashtruese dhe për të parandaluar shfaqjen e tyre në Kërkim, pavarësisht se çfarë lloj pajisjeje përdorin përdoruesit. Që kur Google Search lançoi për herë të parë versione të sistemeve të tij kundër mashtrimit të mundësuara nga inteligjenca artificiale tre vjet më parë, tani bllokon 20 herë më shumë faqe problematike.
“Ne kemi parë këtë avantazh të jashtëzakonshëm me aftësinë tonë për të kuptuar gjuhën, nuancat dhe marrëdhëniet midis subjekteve që vërtet bënë një ndryshim në mënyrën se si i zbulojmë këta aktorë mashtrues”, tha ai, duke shtuar se vetëm në vitin 2024, kompania hoqi qindra miliona rezultate kërkimi mashtrues çdo ditë për shkak të përparimeve të inteligjencës artificiale.
Parakh tha, për shembull, se inteligjenca artificiale e ka bërë atë më të aftë për të identifikuar dhe hequr një mashtrim ku aktorët e këqij krijojnë faqe të rreme “shërbimi ndaj klientit” ose numra telefoni për linjat ajrore. Google thotë se tani i ka ulur sulmet mashtruese në kërkimet që lidhen me linjat ajrore me 80%.
Google nuk është e vetmja kompani që përdor inteligjencën artificiale për të luftuar aktorët e këqij. Kompania britanike e telefonisë celulare O2 tha vitin e kaluar se po luftonte mashtruesit telefonikë me “Daisy”, një chatbot me inteligjencë artificiale që synon t’i mbajë mashtruesit në telefon, duke u dhënë atyre më pak kohë për të folur me viktimat e mundshme njerëzore. Microsoft gjithashtu ka pilotuar një mjet që përdor inteligjencën artificiale për të analizuar bisedat telefonike për të përcaktuar nëse një telefonatë mund të jetë mashtruese dhe për të njoftuar përdoruesin në përputhje me rrethanat. Dhe Departamenti i Thesarit i SHBA-së tha vitin e kaluar se inteligjenca artificiale e kishte ndihmuar atë të identifikonte dhe të rikuperonte mashtrime me çek me vlerë 1 miliard dollarë vetëm në vitin fiskal 2024.